Tuesday, September 12, 2006

Biografia e shkurtër kreative

FAHREDIN SHEHU

Biografi e shkurtër kreative:

Fahredin Shehu u lind më 1972 në Rahovec, ku i kreu mësimet dhe të mesme. Diplomoi në degën e Orientalistikës pranë fakultetit Filologjik të Prishtinës. Vijon studimet pasuniversitare në degën e Letërsisë. Si student më 1996, ai botoi përmbledhjen e parë poetike "NUN" me notë të fortë mistike. "NUN" është shembull tipik i poezisë bashkëkohore mistike shqipe dhe në tërësi, kështu duke kërkuar zhvillimin e mbrendshëm te vetëvetës. Më 2000 ai botoi "Shumësi e padukshme". Ky libër është prozë poetike me stil burimor dhe origjinal të prezentimit të tregimeve të shkurtëra sikur në formë slajde pikturash, të cilat dallohen me çiltërsinë e tyre dhe art të artikuluar konciz. Në këtë masë të prezantimit letrar, narracioni pothuaj tërësisht shuhet dhe bën dallim në krijimtarinë letrare të rutinuar me të cilën lexuesi është mësuar. Gjatë luftës në Kosovë ai humbi mbi 2000 tituj të bibliotekës personale (tekste esoterike nga traditat lindore dhe perëndimore) dhe shumë manuskripte osmane të lashta më se 250 vjet. Humbi edhe dorëshkrimet e veta të cilat i kishte përgatitur për botim ku në mesin e tyre janë titujt si vijon: Kënga e palloit, poema Supersonik, përmbledhja poetike Fruti e fara dhe romani Prizma. Në botim e sipër janë librat: "Elemental 99" (tregime të shkurtëra), shtëpia botuese "Buzuku", Prishtinë dhe përmbledhja poetike "Bëhet", sh.b. "Rilindja", Prishtinë. Ishte i ftuar në Konferencën Paqësore në Londër (IFLAC Peace Conference) nga zonja Ada Aharoni(nga Izraeli) ku për shkaqe shëndetësore nuk mori pjesë. Atje morën pjesë shumë artistë nga mbarë bota me qëllim të zgjidhjes së konflikteve në kulturë dhe tejkalimit të paragjykimeve të natyrës racore, kombëtare dhe fetare. Ishte mysafir në shumë programe kulturore në Radio Sky, Radio Kosova dhe TV RTK . Organizoi promovime librash, mbrëmje letrare, hapi ekspozita, dha kritika estetike etj. Prezentoi poezi me rastin e pesëdhjetëvjetorit të luftës kundër Nazizmit në kampin Holandez të KFOR-it pas bombardimit të forcave të NATO-s në këto treva. Sëbashku me kolegët e vetë themeloi OJQ-ën Art Studio dhe Këshillin Rinor komunal. Mori pjesë në seminarin e arteve aplikative në Hamburg të Gjermanisë organizuar nga OJQ gjermane Schuler Helfen Leben. Luajti rol vendimtar në themelimin e tre institucioneve të rëndësishme në qytetin e tij si Kryqi i Kuq Komunal, Radio stacioni lokal dhe të Qendrës Rinore. Mori pjesë takimin tradicional dhe më të njohur poetik në Kosovë, takimet e Shtjefën Gjeqovit në fshatin Zym të Hasit , vendlindjen e poetit dhe atit kishtar katolik. Merr pjesë në simpoziumin ndërkombëtar për Integrimi në Evropë, Identiteti Evropian të organizuar nga Bogazici University në Stamboll. Ekspozon Kaligrafi dhe Kollagrafi në Kajro të Egjiptit. 2003 Është anëtar i Hermetic Academy të themeluar nga Dr. James Burnell Robinson dhe Karen Claire Voss (Dept. of Philosophy and Religion University of Northern Iova). Bashkpunon me revistën lokale për fëmijë dhe të rritur Filizat, shkruan Fejtone dhe Editoriale në gazetën Java si dhe me revistën profesionale shkencore “Studime Orientale” të botuar nga Shoqata e Orientalistëve të Kosovës.

Aktivitetet e ardhshme:

Ekspozita e kaligrafive dhe kollagrafive në Kajro
Në botim e sipër romanin "Nektarina"
Konferenca e fillimit dhe historisë në Ben Gurion
University, Beer Sheva, Israel
Konferenca mbi traditat fetare dhe esoterike,
Association for the study of esotericism, Michigan
State University, USA (autobiografike-s.g.)

libri ELEMENTAl 99 botuar nga Qendra per Mendim Pozitiv- Prishtinë 2006


Elemental99 (Cikël poetik I) Fahredin Shehu

Fahredin Shehu
Shkëputur nga libri "Elemental99" botuar para pak kohësh nga "Qendra e Meditimit Pozitiv" - Prishtinë
PORTOKALLI I SHTRYDHUR ËSHTË I HIDHUR
Ecëm së bashku bukur gjatë duke menduar gjerë e gjatë për jehonën e tingujve fëmijërorë që u ngjanin sytheve të hareshëm, që përcjellnin ritmin dhe rimën e natyrës. Unë, vetëm klithje që nuk ndjehet nga veshi i hutuar, u gjeta rastësisht në rrethin e burrave dhe grave që më njihnin si hallkë të tyre, por thellë i vetëdijshëm se jam fëmijë i lumtur. Jam i lumtur dhe i lumtur që nuk di se dikush është atje duke u brengosur për të e ai vazhdon lojën e vet derisa errësohet. Që nuk vuan si vuajnë të rriturit nga vetja e stërvitur për të qenë i huaj nga erërat, tingujt, freskitë e agut dhe gjithë spiralën e mrekullive jetësore. Unë saktësisht e dija që nuk isha hallkë e tyre, por isha fëmijë i lumtur dhe jam fëmijë i lumtur. Ata grindeshin e unë vazhdova lojën time derisa u errësua/zbardhua. Unë lexoja “Endacakun” e Khalil Gibran-it.
MEZANIN
Dhe erdhi lulja pragun të ma puthë. Më pa se jam në mes i vendosur si lisi plak i mbjellur nga kohërat. Lisi më i vjetër thonë se është nga koha e profetëve. Sot nuk ka profetë, por ka male të larta. Nuk ka profetë, por ka lisa të lashtë dhe fidane të reja të të njëjtit lloj dhe të llojeve të llojllojshme. Në përqafim të çdogjësë në mes, rreth boshtit të vet, sillem si unë dhe çdokush tjetër që di për vete. Dhe qëndroj nën hije të lisit tim mes tokës dhe qiellit dhe mes rrënjëve dhe kurorës. Por, ende nuk kuptoj, pse raca e profetëve nuk ekziston më.
MIU DHE AJO
Shikonte veten në flluska të pështymës njerëzore teksa era frynte dhe lëkundte puplën nga koka e saj që e mbante si stoli. Ishin të dashuruar në bukurinë e saj sikurse fytyra që nuk ndahet nga pasqyra. Pupla ishte ekzistencë në vete dhe në sytë e të tjerëve. Pupla ra në kurthin e miut ndërsa ajo mallkonte çdo krijesë të minjtë. E hutuar mendonte se mëshira e puplës ra në të e tani kur puplën miu e shkatërroi, ajo shkoi e heshtur në kohërat që vijnë. Ç'faj kam unë që jam mi? Unë tërheq vërejtjen vetëm me minjllëkun tim. Kjo është jeta ime. Unë jam gjë e harruar - tha ajo dhe shkoi. HËNA E PLOTËKjo ishte toka më e bukur që kishte parë syri i njeriut ndonjëherë më parë. Hëna ishte e plotë, e qetë, e vetmuar, derisa poshtë kuvendohej. Ajo, e mësuar të lehin në të, s'bëzante. E menduar, e hutuar se këtu poshtë i lehet yjeve e jo hënës. Këtu kuvendohet për lumin e kuq. Kjo, pra, është tokë, të cilës bota ia ktheu shpinën përherë dhe bukuria jeton sipas qëllimit të vet.
KULLA E ZBRAZUR
E unë mendoja se je frikacak kur nuk deshe të hysh në dhomën time. Këtu sikur sheh, vetëm sa nuk këndojnë zanat se po i ngjan pyllit të dendur. E unë, edhe kur granatoheshim, lexoja, dhe nëna më thoshte “mjaft o i krisur”. E unë të ftova në kullën e zbrazur që ishte fillikat, por ti dot s'e preke pastërtinë e saj, ti dot s'e nuhate aromën e këndshme dhe ti dot nuk bëre asgjë. Kulla ime ishte libri im si kullë e zbrazur.
PËLLUMBI DHE GJARPËRIPëllumbi fluturoi lart, pakëz nën bukurinë e reve të bardha që shtriheshin mrekullueshëm. Herë-herë zbriste në degën e shelgut që i lante degët si flokët e artë. I strukur ashtu, dukej se këndonte këngën e butësisë. Gjarpëri shushuriste teksa rrëshqiste në degë të pjekura në vapë dielli dhe sillej me sy zikzake që lëviznin. “Pa më thuaj një fjalë të bukur o pëllumb qafëlarosh”- i tha gjarpëri tek i sillej me dinakëri, por jo për ta sulmuar. Pëllumbi hutuar me mirësi, i dehur me butësi, luante vallen e jetës së tij të rrjedhshme. Shikoi qetë anash, me elegancë hapi krahët dhe shkoi, e pas vetes la porosinë në zbrazëtirën e vendit ku rrinte pakëz më parë. Ai tha "VAZHDO"! e gjarpëri kuptoi. - Po unë jam gjarpër e ai pëllumb e shelgu është shelg që na mban në qafë. Sheh si i fshihem me zog në gojë. Sheh pëllumbin si i këndon të dashurës dhe shtrin degëzat e holla të lagen në lumin pranë.
TRE TREGIME PËR KAKTUSIN
Ishin të mallkuar dhe i hudhën në labirinthin shkretinor. Të vuajnë në vapën e ashpër, pa gjethe, bimë të vrazhda. Por, çuditërisht të fortë, të durueshëm dhe ç'është me rëndësi, shumë natyralë. Gjuha të të çahet, etjen ta shuajnë vetëm kur afrohesh. Atëherë, ta shfaqin mrekullinë. Duhet nipi të vdesë që tek i biri i tij të erëmojë lulja që dot s'e prek. VETËM TË FORTIT MBESIN! UJI VJEN E SHKON, RËRA MBETET! Të patrembur, të vetmuar, sillen në labirinthin e vuajtjes në shkretëtirë, kontemplojnë për fshehtësinë. Nga rrënjë të thella thith lagështinë, në damar përcillet vetëdija kozmike dhe shndërrohet në lule. I vetmi prinë, të tjerët shikohen në lulen e tij. Përcjellin të vetmuarin dhe nuk lulëzojnë të gjithë. Më në fund shkrihet në diell, bashkohet me diellin, shndërrohet në mrekulli, shndërrohet në asgjë, shndërrohet në
çdogjë, shndërrohet në gjithëprani që të verbon.
SUPERNOVA
Ylli fliste pandërprerë. Pothuaj, nuk e njihte fare lodhjen. Të gjithë të pranishmit ngroheshin me fjalët e tij. Sapo frynte ndonjë Veri nuk e njihje, kujtoje se Jugu sjell shi. E toka ëndërronte se do të pjellë frute të bollshme. Për çudi ylli nuk ndalej dhe derisa mendonin se do të shuhet, përkundrazi, në vete kishte energji edhe për miliar-da fjalë tjera. Në vete kishte koncentrat fjalësh që gjuha i zbërthente në mijëra tinguj e të dukej se rrjedh nga humnera që shumë më parë gëlltiti çdogjë të paramenduar, çdogjë të imagjinuar, çdogjë të ëndrruar. Sa mund të flas, sa fola, për sa fola, për sa do të flas, nuk shterrem dot - tha ylli - pastaj vazhdoi. Si peshku në ujë kërcej, si peshku nga uji i kërcej. Kjo është lehtë për mua e në vete ruaj fshehtësinë e pafolur, të padëftuar, të dëftuar vetëm që është fshehtësi. Pasha vjetërsinë e gjithësisë, unë yll mos qofsha, kjo është nëna e së vërtetës që rri e shpaluar si velur ngjyrëqafërosaku, e bukur është për të Madhin, për Fuqinë e Tij. Të tjerët e shikonin si qiriun pak para dritëqitjes së fundit, si pyetjen: - Nga erdhi dhe ku shkoi? Mjegulla i tha -"Të lumtë o guximtar". Mjegulla atë ditë ishte e bukur si nuse.
MACJA
Dita ishte e gjatë për muratorin. Kudo që kthehej dielli e pjekte. Djersa nuk kishte kohë ta lëshojë kundërmimin e saj sepse vapa e avullonte aq shpejt sa që të dukej se ai fare nuk djersitej. Tregimi ynë nuk do të ishte interesant po të mos ishte muratori. Ai fliste çdoherë për ditën e gjatë, por kurrë nuk e mallkonte. Fliste edhe për shumë gjëra, por asnjëherë nuk dorëzohej në tërësi. NJË HERË ISHA NË MAJE TË KULMIT SHUMË HERË ISHA NË MAJE TË KULMIT - tha muratori duke u menduar të na hutojë. I rekomanduam që të mos përpiqet. Macja kaloi nëpër mur e ajo ishte e dashur si muratori. Unë jam murator. Macja nuk i tregoi të gjitha.
FËMIJA DHE NJERIU
Shpata ime e prehtë, e pret granitin. E pret çdo degë. E pret armikun në dhjetë pjesë. Thika ime rrjep lëkurën e bishave, pret gushat e pëllumbave të bardhë dhe pulave të zeza që gjaku i tyre e mbush kupën time prej ari. Ky është qilimi im i kuq që ty të duket i larmë. Me të fluturoj në qiell, në qiej si shqiponja, si engjëlli, si babai i engjëllit. Kjo është çadra ime që më mbron nga retë e zeza në vapën e gushtit, nga shiu i bojadisur. Më mbron nga zërat e trishtueshëm. Më mbron edhe nga erërat e tymosura. Unë jam mbreti i viganëve dhe mbreti i shkurtabiqëve. Eh, kush jam unë. Shpata ime e prehtë, e pret granitin. E pret çdo degë. E pret armikun në dhjetë pjesë. Thika ime rrjep lëkurën e bishave, pret gushat e pëllumbave të bardhë dhe pulave të zeza që gjaku i tyre e mbush kupën time prej ari. Ky është qilimi im i kuq që ty të duket i larmë. Me të fluturoj në qiell, në qiej si shqiponja, si engjëlli, si babai i engjëllit. Kjo është çadra ime që më mbron nga retë e zeza në vapën e gushtit, nga shiu i bojadisur. Më mbron nga zërat e trishtueshëm. Më mbron edhe nga erërat e tymosura. Unë jam mbreti i viganëve dhe mbreti i shkurtabiqëve. Eh, kush jam unë. (KËTË NUK E THA NJERIU).

Poezitë


DIELLI PASQYRE E FYTYRES SIME




Pash fytyren e diellit ne bule vese
Tek kenaqej me bukurine e vet
Duke u shikuar si nusja me vello te hequr
Pakez para se ta kryej alkimin e jetes

Atje zbulova fytyren time si margaritar te perndritur
Qe verbonte syte e kurreshtareve te perkushtuar
Ajo fshehte merekulline e dites se madhe
Qe kalonte si perrua me shpirtera i bart si gjethe tetori

Cka u be me fytyren tende miku i cmuar
Qe shikohet ne zemren e xhevahirit
Cka ishte ajo lemeri e ai trishtim
Qe shurdhonin veshet syte i mbyllen

Penguan ta shohish bukurine e diellit
Eja te ta rrefej misterin e perditshmerise
Nata ta zhvesh trupin behesh si mejit
Dita ta zhvesh qenien behesh si nefrit
Eja te ta rrefej dashurine e engjellit per njerine




SHIRAT




Shirat serish reshinne mua lagin sythet, stigmat shperajne
Dielli per ta pjekur frymen
Me erandje rreshire farezhveshurash
Ku kalojne tineza tingujt neper kloroplaste jeshile


Eh ... lutje i them kesaj jete
Ku vuajtja dhe dashuria
Njera tjetres klecken ia vendojne
Ne shtrat iluzionesh me lene
Gojehapur me pyetjen e kaperdire
A jam apo nuk ... Fryme e tij


Galeria

Monday, September 11, 2006

Mendimi i dytë për Nektarinen

"Nektarina"
autor Fahredin Shehu
mjekesine mund ta mesosh edhe permes matematikes!
PITAGORA
"Nektarina", sipas meje eshte nje veper kompozicionale muzikore, qe karakterizohet me tinguj dhe vibracione hyjnore, ku sic thote Shen Ioani, zanoret perfundojne ne fjale te trupezuara! Si e tille, eshte ne levizje te vazhdueshme, ne forme te meditimit te kenduar, ku fjala sekrete (MANTRA) nepermjet shqisave zbret ne vetedijen e paster ( TRANSCENDENTALE), qendron nje kohe aty, ngjitet serish ne nivelin hyjnor, per te pershkruar keshtu udhetimin e vazhdueshem qarkor, neper meridianet energjetike…
Per njeriun primitiv, muzika nuk eshte nje art. Ajo eshte force. Prandaj, sic thote autori, "Nektarina" u paraqit si nevoje e (para) kohes", e "udhetarit te pershpejtuar". Gjithe kjo, me qellim qe njeriu te arrije deri tek "lotet e gezimit", "lotet kreativ"…
Na planin individual, transformimi i shkallezuar i lirizmit fetar fillon me Davidin, i cili "nuk luan ne Nebal por ne instrumenta elektronike me lazer SONY( kendon psalmin 99"):
"Veshtro cdohere qenien time Me uje, zjarr, me toke e ajer me sprovo! Tek une gjen gjithcka Tenden Tek une gjene cdogje ne asgje!
Shkrimtari i njohur pers, Firdeusi, ka thene se metalet pastrohen me acid dhe zjarr, ndersa njerezit me pervoje e vuajtje…Nepermjet "konverzacionit infrasonik" te tingujve, autori i "Nektarines" mundohet te zbuloj gjuhen e muzikes, gjuhen abstrakte te saj, ne menyre qe njeriun ta ngrise deri nivelin e artit te paster :
" dita dites, gjithnje e me shume, me dhemb kontakti i humbur me thjeshtesine, perralla me shnderrohet ne tregim, tregimit ne poezi, poezia ne dashuri, dashuria ne hyjni, hyjnia ne asgje, asgjeja ne a- te pare dhe a- te fundit, a-ja ne cdogje…"
universalizmin dhe qellimin sublim teist, autori e shprehe keshtu:
Dhe kuptova se per vdekje jeta eshte bare e rende…" prandaj, porosite ai, perderisa njerezit me helmeta elektronike ne imazhin e realitetit virtual nuk arrijne te zberthejne "vallen kozmike", atehere, perse nuk zhvishen nga kozmetika dhe nuk vazhdojne te kendojne?…
Por, ku do te shkruheshin notat, po te mos ishte pentagrami? Ne imazhin sakral, thote autori. Me nanopoezi:
Bletejam une
…per te hyre keshtu ne kozmosin kreativ, permes Hazareve (notave), te nje populli, qe thote autori, qe mbeti pa gjuhe…
Dhe fillojne tingujt e pare te "Nektarines":
"pelcet si rrushi i pjekur nga, malli per te dashur…"
kengen, autori e gjurmon neper histori dhe e gjene ne nje kokerr pjeshke, te mbeshtjelle nen vellon e misterit. Gjurmet e saj fillojne nga mjediset urbane( ordinanca stomatologjike, ne dyqanin e berberit, tek kepuctari…) dhe vazhdojne neper rruget e vjetra tregtare dhe letrat, sic eshte ajo qe vjen nga miku Xhon( e shoqeruar me tingujt e Sara Brightman).
Shkalla tjeter e avancimit shpirteror shfaqet me mesuesen serbe dhe leksionet e saj mbi shqiptaret dhe serbet, ku zhvishen te gjitha nacionalizmatt, per te arritur deri ne substratin NJERI, bazen e ekzistences se shpirtit kozmik!
Dashuria vazhdon me zerin operistik te Maria Callas, me emanacionin e qenesise, ku autori, sipas mendimit tim, me metoda kabalistike numerologjike( sipas modelit te Nostradamusit!) shprehet,:
I dashuri une. Ketu dua ta mbjell lulen si kupe, e t'i rrudhe buzet me mbyllje te mbrendeshme si kerthiza.
Vazhdon muzika korrale, kishtare, me zerin e Georgije Ivanovich Gurdijjeff dhe me letren e mbretit te Judese Davidit, letren paralajmeruese per totemizmin dhe paganizmin veteshkaterrues te njerezimit.
Dy yje, ose thene me mire, dy nota e karakterizojne vepren kompozicionale te "Nektarines"; njera qe shpie drejt lartesive te qiellit dhe tjetra drejt thellesive te detit … distanca keto qe karakterozojne sufizmin.
Vazhdon muzika kelte-irlandeze me zerin e Loreena Mc Kennitt. Misticizmi me shtyllat e tij: Fshehtesia, Intelekti, Dashuria, Miresia, dhe Miqesia. Shtylla e pare FSHEHTESIA FSHIHET NE DRITE" I sjell autorit nje partiture nga “shtepia e Bethovenit" ( kompozitori u cilesua nga Igor Stravinski (me apo pa te drejte)-gjeni!).
S’di pse, por "Nektarina" me detyron te mendoj se une Radije Hoxha Dija, jam ne anabioze"…Jam fare e pjeshkes nga Persia…
C’koincidence!
Frederik Shopen ka thene: Askush s'mund te ma rrembej ate qe eshte e imja! Fahredin Shehu thote: nuk kerkova dicka qe nuk me takonte… Po, pra. Eshte ky principi Jin dhe Jang. Muzika dhe Heshtja. Dicka ne mes…Harmonia. Gjurmimi ne kuint-esence te vetvetes. Sic thote autori:" Forca per te dashuruar edhe atehere kur dashuria nuk te do!"
Radije Hoxha Dija 28 qershor 2003 Prishtine

komenti per romanin Nektarina

Komet Mendime rreth librit "Nektarina" te autorit Fahredin Shehu Ne permbledhjen e bisedimeve, persiatjeve dhe meditimeve ne "Nektarina", lexuesi eshte i bartur ne nje rrugetim "transcendental epik" ne frymen e Thoreau-s, Kafkes, Paul Bowels-it, Isak Bashevis Singer-it, Rumi-ut, ose Lewis Carrol-it. Ende, me tej, do te behet e qarte per lexuesin se keto punime jane padyshim te artikuluara nga Fahredin Shehu. Lexuesit e "Nektarina" e shijojne rrugetimin e personazheve te saj, ne vinjetat e saj gjurmon esencen e tyre, parapleqimin e tyre, ne menyre "kurreshtar dhe kurreshtar". I kendeshem dhe senzitiv, leximi i mire per mendje dhe shpirt. Akademik Prof. dr. Karmit Zysman Historian dhe epistemolog Harvard University